welcome

Tuesday, August 17, 2010

..beRakhiRnYa DiaRi hiDuP kU..

14 feb 09 hari ini aku telah terbina dalam rahim mama dan menjadi bukti kasih papa dan mama..aku begitu gembira,, walau aku msih lagi belum cukup sifat,, namun aku dapat merasai nikmatnya untuk melihat dunia..aku menghitung hari2 yg bakal aku tempuh untuk melihat dunia...
21 feb 09 seminggu sudah aku berada dalam rahim mama..tapi kenapa aku rasa mama tak suka dengan kehadiran aku,, kerana mama asyik menangis je smbil mengusap-usap aku..mungkin mama rasa sakit kerana kewujudan aku mmbuatkan mama sering tidak sihat,, muntah2 dan pening..maafkan adik ye mama,, adik xnk susahkan mama,, tapi adik xthu cara utk kurangkn skit mama 2..
15 mac 09
hmm...bru 1 bulan,, lambatnya masa berlalu...aku ada lagi 8bln untuk jengah ke dunia...sabar...sabarkn separuh drpd iman...
13 july 09
hari ni bulan ke 3..mknanya lg 6bln..tapi hari ni aku sedih sgt,, sbb mama cuba lakukan sesuatu utk buang aku dr dirinya,,kenapa mama..??
31 july 09
hr ni skali lg mama lakukan sesuatu untuk buang aku dr dirinya...mama,, xnk mama...adik nk bersama dengan mama...jangan buang adik ma...
5 ogos 09
lepas 3 kali percubaan mama utk buang aku tak berjaya,, nmpaknya mama telah redha..adik mnta maaf mama..adik nk lihat dunia,, adik nk bersama dengan mama dan papa..adik jnji ma,, adik xkn skitkan mama,, adik duk diam2 je kat sini ye...adik sayang mama..
13 oktober 09
inilah adalah bulan terakhir aku berada dlm dakapan rahim mama,, lepas ni aku akn berada dlm dakapan kasih mama,, papa,, atok,, nenek dan semuanya...lepas ni,, aku pasti akn menerima kucupan sayang dr mereka..aku dah tak sabar..tapi,, aku pelik..knp sejak dr awal kewujudan aku,, aku tak pernah mndengar suara papa,, mana papa pergi..papa tinggalkan mama sebab tak suka aku ke..?? tak mungkin..!! mungkin papa sibuk,, nk cri duit,, nnt papa nk belikan aku baju,, barang permainan,, susu dan semuanya lah...adik sayangggg papa..
17 november 09
hari ni aku telah melihat dunia setelah 9bln 4hr aku berada dlm diri mama..aku tak nangis pon walaupun tiba2 je aku rasa takut sbb dunia ni luas sgt...tapi aaku tak nangis sbb aku dah jnji tak nk susahkn mama...aku takut mama susah hati kalau mama dengar aku menangis..aku rasa selamat bila mama balut aku dengan kain lepas 2 mama peluk aku...aku buka mata,, utk tgk wajah mama lepas 2 aku pejam balik..aku bg mama sebuah senyuman yg aku rasa cukup manis..mama aku cantik..papa mesti hensem kn..???
18 november 09
hr ni hr kedua aku aku berada di dunia baru ni...mlm td aku tdo dlm dakapan mama,, aku tdo dgn lena sbb mama bg aku mkn kenyang2 lepas 2 mama peluk aku...aku rasa sgt bahagia..tapi,, aku tak tengok lagi wajah papa..mana papa...?? adik rindukan papa...
19 november 09 hari ni mama bawa aku jalan2..mama bawa pergi taman permainan aku suka sgt..aku terharu sgt sbb mama sudi bawa aku jalan2 walaupun mama masih belum sihat sepenuhnya..mama bawa aku jalan2 kat kawasan perumahan,, lepas 2 mama letak aku kat tepi,, aku tengok mama menangis..mungkin mama penat bawa aku jalan2..maafkan adik mama krn menyusahkan mama..kat tepi kain aku,, mama letak 1kertas,, aku tak tahu mama tulis ape..lepas 2 mama tinggalkan aku kat situ,, aku terpinga-pinga...mama..!!!! aku cuba panggil mama,, tapi mama tak dengar..aku tgk mama semakin jauh..aku sedih sgt,, knp tinggalkan aku kat sini..tiba2,, aku rasa sakit kat badan aku..aku nmpak ad serangga kecik2 warna oren gigit aku...aduh..!! sakitnya...mama..!! papa..!! tiba2 je aku rasa angin bertiup kencang..tanpa pakaian hanya berbekalkn kain bercorak yg mmbaluti tubuh aku cukup mmbuatkn aku rasa sejuk hingga ke tulang..mama,, sejuknya..!! lepas 2 aku rasa ada titik2 air jatuh kat badan n muka aku..makin lama titik2 air 2 makin banyak..aku rasa lemas,, tak boleh bernafas..mama...!!! papa..!! tolong adik ma,, pa.....adik sakit sgt ni...kenapa mama buat adik mcm ni...lama-kelamaan,, nafas aku semakin pendek...dan buat kali terakhir aku seru nama mama dan papa...tapi,, mereka tak muncul..tak pe lah..adik redha dengan nasib hdup adik..maafkn adik mama,, papa...adik tunggu mama n papa kat kat pintu syurga ye...bye mama,, papa...adik pergi dulu...
namun hanya harapan tanpa suara
di dunia cuma seketika
jasad kaku dibaluti kertas usang
terbiar bagai sampah terbuang
dimanakah ibu,, dimanakah ayah
bonekakah atau manusia
anak tidak berdosa menjadi mangsa
oleh hawa nafsu serakah...

No comments:

Post a Comment