welcome

Monday, May 23, 2011

.:bila usia berangka dua (2):.

ape yang aku fikir bila usia aku berangka dua ni..
lalalala...
aku berani potong jari mengatakan semua orang fikir pasal benda ni...
confirm la...100%..!!
siyes aku cakap...
pasal ape..???
pasal J.O.D.O.H...
JADAH..eh bukan..JODOH..
hehehehe...
ni nak kongsi ni...
sharing is caring kan.....

fenomena 1....jeng,, jeng,, jeng...

.: jodoh & takdir :.

selalu aku berdoa kepada yang Maha Esa,
moga dikurniakan seorang
ratu dijiwa,
tempat untukku curahkan segala rasa,
perasaan yang tersimpan 1001 makna,
dikala aku keseorangan,
dia penghibur dan jua peneman,
hati yang sayu tidak kesepian,
duka dan lara tiada keresahan,
Ya Allah,
tidak ku pinta yang menawan,
tidak ku harap yang hartawan,
bukan jua kerna kedudukan,
cuma ku harap insan yang sepadan,
kasihnya sejati bukan kerna paksaan,
biarpun derita yang menjadi rintangan,
ketulusannya yang tiada bandingan,
tercipta
ayu indahnya peribadi insan..

ps:-yg kaler biru tu sila tukar ikut gender masing2 ye...

fenomena 2...duguen,, duguen.....

.: istikharah cinta :.
bersaksi cinta diatas cinta,
dalam alunan tasbih ku ini,
menerka hati yang tersembunyi,
berteman dimalam sunyi penuh doa,
sebut nama Mu terukir merdu,
tertulis dalam sejadah cinta,
tetapkan pilihan sebagai teman,
kekal abadi hingga akhir zaman,
istikharah cinta memanggilku,

memohon petunjuk Mu,
satu nama teman setia,
naluri berkata,
di penantian luahan rasa,
teguh satu pilihan,
pemenuh separuh nafasku,
dalam mahabbah rindu...

fenomena 3...taadaaaaaa....
.: saat lafaz sakinah :.

heningnya sunyi suasana,
lafaz sakinah bermula,
apa rasa diterjemahannya,
sebak abah tangis ibunda,
adalah aku wali puteriku,
serah kini amanah ku ini padamu,
nafkahilah ia curah kasih dan cinta,
lebih dari yang ku berikan kepadanya,
dulu esakannya sandar dibahuku,
tangisannya kini terserah padamu,
bukan bermakna dia bukan milikku,
fitrahnya perlukanmu,
jadikanlah dia wanita syurga,
mengerti benar akan maharnya,
taat itu bukan hanya pada nama,
indah ia pada maksudnya,
ku akur akan pesanmu, puterimu kini amanah ku, iringkanlah dengan doamu, bahagia kami dari redha mu...

ps:- yg kaler biru tu tanda pemisah ye....




sekian sahaja angan-angan saya..memang angan-angan saya yang poyo...xde kena-mengena antara yang hidup atau yang telah kembali kepadaNya...

No comments:

Post a Comment